piątek, 4 grudnia 2009

Wprawki strzeleckie

Równowaga w przyrodzie być musi! Zdjęcia nie zawsze trzeba robić w trudnych warunkach i nie zawsze też trzeba męczyć się z obróbką fotografii w programie graficznym.
zdjęcia ptaków - sikorka
Przekonałem się o tym ostatnio, fotografując ptaki przy karmniku. Sesja nie była może nadzwyczajna (jej bohaterkami były sikorki, których do karmnika specjalnie zapraszać nie trzeba), ale trafiło mi się za to dobre światło. Ratowałem się w prawdzie wysoką czułością (1600 ISO) i musiałem skorygować ekspozycję (-1 stopień), ale udało mi się dzięki temu "zamrozić" te ruchliwe ptaki i uzyskać względnie nieporuszone zdjęcia. 1/400 sekundy zrobiła swoje. Później wystarczyły już tylko drobne poprawki: delikatne podbicie ekspozycji, poprawa balansu bieli i kontrastu oraz wyostrzanie.
zdjęcia ptaków sikorka
Przy okazji testowałem też nowy obiektyw. W zeszłym sezonie działałem przy pomocy szkła 70 - 300 mm. W tym roku zaopatrzyłem się w zoom o ogniskowej 150 - 500 mm i trzeba przyznać, że te 200 mm (przy odległości 3 metrów od karmnika) robi na prawdę ogromną różnicę. Szkoda tylko, że póki co przy karmniku pokazują się tylko sikorki...
zdjęcia ptaków - sikorka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz